Start week 3 - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Nicky Vereijken - WaarBenJij.nu Start week 3 - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Nicky Vereijken - WaarBenJij.nu

Start week 3

Blijf op de hoogte en volg Nicky

14 Februari 2015 | Ghana, Sunyani

Pfoe, vandaag begint week 3 alweer voor mij.
De tijd vliegt als je het leuk hebt!
Ik heb het nog steeds ontzettend naar m'n zin hier op hanukkah.
Geen een dag is hetzelfde, elke dag brengt nieuwe ervaringen met zich mee.
Van de week was er een baby'tje gekomen naar hanukkah. Het baby'tje heeft veel zorg en aandacht nodig. Een mama ( dat is iemand die hier werkt) heeft nu de zorg op zich van het kindje. Die slaapt daar ook bij zodat er dag en nacht iemand is voor de baby.

Van de week meegekeken met hoe ze een baby in bad doen hier.
Het ging er in mijn ogen lomp aan toe maar hier is het gebruik om dat zo te doen.
De baby was overigens wel erg schoon!
Respecteren en accepteren van de normale dingen hier hoort er ook bij.
Al hoef ik het niet meer te zien.

Gisteren zijn Pam en ik naar de watervallen geweest.
Wat een avontuur!
We werden om kwart voor 6 in de ochtend opgehaald door David ( taxichauffeur) en hij bracht ons naar het ' busstation' . Daar lijkt er echt geen systeem in te zitten maar gelukkig hielp David ons.
Eigenlijk wilde we met een shared taxi, dan kunnen en nog 2 mensen bij en is het goedkoper. Helaas bleek er alleen een busjes te zijn waar we mee in konden. In zo een busje kunnen 10 mensen en eerder rijd de bus ook echt niet aan. Na een uur en 15 minuten was de bus dan eindelijk vol en konden we vertrekken. Maar niet voordat er door de hele bus een schietgebedje werd gedaan.
Over de rode zandwegen, veel gaten in de weg, veel gezien langs de wegen kwamen we na 3 uur ongeveer aan op het busstation in kintampo.
Vanuit daar moesten we nog 10 minuten met de taxi naar de watervallen.
Bij de watervallen kregen we eerst een rondleiding naar de 2 kleinere watervallen.
Hier heb ik voor het eerst in m'n leven een slang gezien.
Heel dichtbij durfde ik niet te komen dus heb ik maar een foto van een afstand gemaakt en daarna ingezoomd haha. Zo heb ik dus toch nog een foto van de slang.
Toen kwamen we bij de grootste waterval, veel trappen naar beneden en elke tree was weer verschillend. Erg fijn met mijn hoogtevrees. Ik was blij toen ik beneden was haha.
Het was het meer dan waard om die trappen af te gaan want het was erg mooi.
Gelukkig waren Pam en ik maar met z'n 2e bij de watervallen dus hadden we een privé waterval voor onszelf.
Ik wou onder de waterval gaan staan maar dat was echt heel koud en glad.
Ik ben dus ook vol op m'n kont gevallen op de stenen haha.
Nu een beetje spierpijn en een blauw voetje maar dat gaat weer over.

Na een uur of anderhalf kwam er een klas met studenten aan. Erg leuk om te zien hoe hun daarop reageren maar ook erg vervelend dat onze rust nu weg was.
Iedereen wil met je op de foto omdat je een obruni bent en iedereen wil met je zwemmen.
Na een uur dit te hebben volgehouden kwam er nog een klas aan, toen hadden we zoiets van dan gaan we nu maar.
Wel heel jammer want het was nog maar 1 uur ofzo.
Dus gingen we maar weer op de terugweg.
Gelukkig hadden we redelijk snel een taxi gevonden die ons naar het busstation zouden brengen.
1 probleem; hier zaten al 4 mensen in.
Overigens was het een fiat panda model.
Dus gingen er voorin 3 mensen zitten en op de achterbak. Het kan hier allemaal!
Op het busstation een taxi gevonden die ons naar sunyani wou brengen. Gelukkig konden we hier met z'n 2e inzitten en hoefde we niet meer met zo een busje mee.
We hadden onderweg nog bedacht dat het wel lekker zou zijn om nog even in het zonnetje te liggen met een zwembad dus lieten we ons afzetten bij het eusbett hotel.
Nog even heerlijk gezwommen, gezont, gedronken en een hapje gegeten.
Toen weer terug naar hanukkah .
Toch wel fijn om daar weer ' thuis' te zijn .

Gisteren is er ook een nieuw jongetje gekomen op hanukkah wat niet echt een fijn leven heeft gehad.
Hij is 11 jaar en weegt maar 16 kilo. Hopelijk voelt hij zich hier snel thuis en kan hij aansterken!

Vandaag is het hier ook Valentijn.
Carnaval kennen ze hier niet denk ik. Dus gaan wij vanmiddag de kindjes sminken zodat wij ook een beetje carnaval hebben.
Al moet ik zeggen erg blij te zijn dat ik nu hier zit ipv carnaval te vieren haha.
Iedereen een fijne Valentijn en carnaval !

Liefs,


  • 14 Februari 2015 - 13:27

    Hetty:

    Leuk verhaal moppie☺

  • 15 Februari 2015 - 23:33

    Lia Embrechts:

    Was weer een mooi verhaal Nicky. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik heb het hier ook naar m'n zin.
    Lekker carnaval aan het vieren. Groetjes Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Sunyani

Nicky

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 6123

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 April 2015

2maanden Hanukkah

Landen bezocht: