Times flies - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Nicky Vereijken - WaarBenJij.nu Times flies - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Nicky Vereijken - WaarBenJij.nu

Times flies

Blijf op de hoogte en volg Nicky

25 Februari 2015 | Ghana, Sunyani

De tijd vliegt hier!
Ondertussen ben ik alweer aan week 4 begonnen hier in Ghana.

Het zijn voor mij wel heftige weken geweest tot nu toe.

Kinderen die hier tijdelijk of voor altijd hier blijven wonen.
Emanuel die erg ziek word en helaas is overleden.
De meest heftige verhalen gehoord.

Af en toe heb ik er ook wel last van als ik bedenk hoe goed wij het hebben in Nederland en hoe goed we zijn in klagen.
Overal een probleem van maken.
Terwijl je hier niemand hoort klagen over hun leventje in Ghana.

Als ik dan weer even naar de kinderen ga, fleur ik zelf ook weer op. Dat die kindjes zo blij kunnen zijn met iets kleins, dat ze zich vermaken met bierdopjes, allemaal naar je zwaaien als je langsloopt.

Met de oudere jongens is het toch lastiger om contact te maken. Heel begrijpelijk. Ze zien natuurlijk veel mensen die komen en gaan.
Anouk had vanuit Nederland een spelletje meegenomen speciaal voor de ouderen jongens.
Gisteren hebben we dat spelletje gedaan.
Erg leuk om te zien dat de jongens hier ook van genieten.

Ook zie je wel dat als je er langer bent dat je meer invloed gaat krijgen.
Als ik bijvoorbeeld zei dat iemand bijvoorbeeld niet meer wakker kon worden dan knikte de meeste ja en volgende veel kinderen wat ik zei.

Het was een geslaagde avond!


Woensdag zijn we met z'n alle naar de woensdagmarkt geweest. Hup in een taxi met z'n 5e. Pam wou graag filmen in de taxi. Niet echt een goed idee want toen stopte we bij de politie. Hij wou alle beelden zien en toen moesten ze verwijderd worden. Hij had het over arresteren. Achteraf was het een grap waar wij het toch wel even warm van kregen haha
Gelukkig is het goed afgelopen en konden we verder rijden naar de markt.
Een super grote markt waar echt alles verkrijgbaar is.
Zelf heb ik natuurlijk weer stofjes gekocht om kleren te laten maken.
Op de markt hebben ze ook een slagers afdeling.
Nou bo, ik hoop niet dat jullie dat zo ook doen.
Er lag een grote koe waar het hoofd van af was gesneden en het bloed nog uitliep
Al de ingewanden lagen in een kraampje voor de verkoop.
We zijn ook snel doorgelopen haha.

Even naar de Taylor geweest om een hoop werk te brengen. Nog steeds vraag ik me af of hij wel gelukkig word van zoveel werk maarja hij verdient er ook aan..
Ik ben benieuwd wanneer hij het af heeft, ik hou jullie op de hoogte!

Liefs,



  • 25 Februari 2015 - 19:49

    Bo:

    Haaaii nickske wat leuk om te lezen!!
    Hier gaat het natuurlijk heel anders aan toe
    Nog veel plezier en geniet er nog van xxx

  • 25 Februari 2015 - 21:07

    Miriam Van Dommelen:

    Hoi Nicky,

    Het gaat je daar goed af zo te horen.Ik had ook niet anders verwacht ;-)!Opa en oma zijn ook supertrots op je! Geniet er maar van zoveel je kunt en probeer hetgeen waar je toch niets (meer) aan kunt doen je niet te veel aan te trekken. Dat wij hier in Nederland je belevenissen kunnen volgen is wel heel leuk. Zo krijgen wij ook een beetje een indruk van wat je allemaal meemaakt.
    Hou je taai en vermaak je!
    Heel veel groetjes van je peettante. En natuurlijk ook van René en de kinderen!

  • 26 Februari 2015 - 13:42

    H.v.dommelen:

    Hoi Nicky,

    Wat een wereld van verschil hè!. Gelukkig ben jij daar voor een paar maanden goed op je plaats! Jij vindt het heerlijk om met kinderen bezig te zijn. Dat kun je ook goed!. Geniet van alle mooie dingen en trek je datgene waar je niets (meer) aan kunt doen, niet te veel aan.Succes en groetjes.

    Tante Miriam

  • 28 Februari 2015 - 14:22

    Hetty:

    Nog steeds kei trots op je!!!!!
    Nog maar drie en een halve week dan kom ik ook XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Sunyani

Nicky

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 6142

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 April 2015

2maanden Hanukkah

Landen bezocht: