Nieuw verhaal - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Nicky Vereijken - WaarBenJij.nu Nieuw verhaal - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Nicky Vereijken - WaarBenJij.nu

Nieuw verhaal

Blijf op de hoogte en volg Nicky

05 Maart 2015 | Ghana, Sunyani

Zo, het word weer tijd voor een nieuwe blog

Zondag was het afscheid van kleine Emanuel. We stonden met alle kindjes in een grote cirkel. Elk kindje had z'n eigen steentje geschilderd. Mariette had een grote steen geschilderd met zijn naam, geboortedag en sterfdatum. Eromheen legde alle kindjes zijn of haar steentje. Mariette had ook een super mooi lied gezongen voor Emanuel.
Toen heeft Moses nog een woordje gezegd en verteld dat hij Emanuel zag lachen vanaf boven.
Het is natuurlijk ontzettend heftig geweest maar met een heel mooi afscheid voor de kleine vriend.
Rust zacht lieve Emanuel

Van de week zijn we ook nog een keer naar de solomon bennet school geweest. Op maandag en vrijdag gaan ze daar marcheren met alle kinderen. Helaas gaat het er op die school nog heel ouderwets aan toe.
Een meester loopt rond en controleert de nagels. Zijn ze wel schoon? Kort genoeg ? Zo nee, ja dan heb je pech en word er op de binnenkant van je hand geslagen met een stok. Misselijk om te zien hoe die meester er van genoot.
Gelukkig gebeurd dit op de circel of life school niet.

Vanaf woensdag tot maandag hebben de kinderen mid terms. Een korte vakantie.
Erg leuk als de kinderen overdag ook hier zijn.
Gisteren waren we begonnen met waterballonnen alleen liep het een beetje uit de hand tot een groot watergevecht tussen de vrijwilligers, de kinderen en de medewerkers van hanukkah.
We waren allemaal zeiknat, maar het was een ontzettend leuke middag!

Gisteren zijn we nog even naar de woensdagmarkt geweest. Bij hetzelfde vrouwtje heb ik weer stof gekocht. Hoe blij iemand daar word als je 1€ fooi geeft, heerlijk om te zien!
De taxi richting hanukkah was een minder groot succes. Ik had verteld waar we naartoe moesten. Hij wist de weg wel zei die . Eerst ging hij over een marktplein rijden omdat hij natuurlijk wel moest laten zien dat hij obrunis in de auto had zitten. Zo irritant. Na gezegd te hebben dat hij door moest rijden omdat we haast hadden ( leugentje om eigen bestwil ) ging hij dan toch rijden. Na 5 minuten rijden had ik geen idee meer waar ik was en toen we langs het ziekenhuis kwamen wist ik dat we helemaal fout zaten. Met wat handen en voeten werk toch uitgelegd gekregen dat hij toch echt verkeerd aan het rijden was en dat we ergens anders heen moesten. Na een iets wat langer durende rit dan toch op hanukkah gekomen. En ja hoor, meneer vroeg er nog geld voor ook dat hij verkeerd was gereden. We hebben hem keurig het geld gegeven wat we altijd betalen maar echt niet voor het verkeerd rijden.
Pap&mam het is goed gekomen hoor haha!

Morgen is het independence day in Ghana, en gaan we spelletjes doen met de kinderen.
Spijkerpoepen, estafette en voetbal enz.
Beloofd een leuke dag te worden!

Liefs,

• 05 Maart 2015 - 21:19

Henk Vereijken:

mooi geschreven Nick

• 05 Maart 2015 - 22:45

Hetty:

Nog steeds trots op je en ik heb inmiddels veel zin om over drie weken te zien wat en waar je alles beleeft xxx

• 06 Maart 2015 - 16:40

Lia Embrechts:

Hoi Nicky
    Het is weer een mooi stukje. Het afscheid zal wel heftig zijn geweest.
    Je weet dat het er ergens anders op de wereld anders aan toe gaat dan hier, maar als je er met je neus bovenop staat is dat toch anders, zoals bij die leraar die een kind met een stok op zijn hand slaat. Afschuwelijk.
    En dat taxi rijden is toch iedere keer weer een avontuur.
    Ben weer benieuwd naar je volgende bericht. Groetjes Lia

• 08 Maart 2015 - 22:54

Annie De Haas:

hoi Nicky
    wat zal jij een ervaring rijker zijn als je terug komt van je vrijwilligers werk daar.
    inderdaad wat kunnen bierdopjes en ander kleine dingetjes zo mooi en dankbaar zijn daar kunnen wij nog veel van leren.
    We blijven je volgen.

GENIET van het grote avontuur.

FAM DE HAAS