Op weg naar huis alweer - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Nicky Vereijken - WaarBenJij.nu Op weg naar huis alweer - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Nicky Vereijken - WaarBenJij.nu

Op weg naar huis alweer

Blijf op de hoogte en volg Nicky

01 April 2015 | Ghana, Sunyani

Zo, mijn laatste reisverslag alweer.
Wat is de tijd toch voorbij gevlogen.
Donderdag was mama aangekomen in sunyani. Heel raar om haar dan weer te zien, maar na een uur was het alsof ze er alweer 2 weken was.

Vrijdag zijn we samen met Ina naar de solomon bennet school geweest. Blijft een bijzonder iets om zoveel kinderen te zien marcheren.
Toen we terug kwamen op hanukkah gingen we baba naar huis brengen.
Baba is een jongen die op mijn eerste dag naar hanukkah kwam. Op dat moment kon hij niet thuis wonen.
Op mijn laatste dag ging hij ook weer naar huis toe, erg bijzonder.
Na een uurtje rijden kwamen we aan bij zijn huis.
In Nederland zou je je eigen kind dan meteen om z'n nek vliegen maar hier in Ghana kijken ze elkaar nog maar amper aan.
We mochten in hun huisje gaan zitten en dan moet je nog even wachten tot het ritueel begint.
Dan komt moeder, oma en tante je een hand geven. En dan gaan ze praten over baba en geven ze nog tips over hoe om te gaan met situaties.
Na een tijdje te hebben gezeten was het dan toch tijd voor afscheid.
Proberen om je tranen voor je te houden, maarja omdat ik zo emotioneel incontinent ben is me het nog steeds niet gelukt haha. Eenmaal terug op hanukkah nog even rustig aan gedaan,
Savonds was dan toch echt mijn afscheid van alle lieve kindertjes, de mama's en Moses.
De kindertjes hadden helemaal iets gezongen, erg mooi.
Moses had nog een mooi persoonlijk woordje voor mij.
Adwoa, het meisje wat ik gesponsord had, had speciaal voor mij een shirt laten drukken met een mooie tekst erop.
Mijn afscheidscadeau voor de kids was een feestmaal met indomie, rijst en kip.
De kindertjes hebben er allemaal van genoten.
Zaterdagochtend vertrokken we al vroeg naar kosa beach. Ik had gehoopt dat de kids nog sliepen maar helaas.
Weer een hoop traantjes gelaten. Zo raar om dan echt van hanukkah weg te rijden en te weten dat je voorlopig nog niet terug komt.
Mariette en Ina gingen ook nog gezellig mee naar kosa, Marja en oeke waren al daar.
Hele gezellige dagen gehad met z'n alle.
Gisteren gingen mariette en Ina weer weg. Weer een hoop tranen dus haha.
Nu genieten mam en ik nog van ons laatste dagje en morgen gaan we weer fijn naar huis toe. Fijn om iedereen dan weer te gaan zien.
Ik ga het denk ik nog zwaar krijgen in Nederland met het gemis van Ghana en hanukkah.
Ik wil iedereen die samen met mij op hanukkah heeft gezeten ontzettend bedanken voor de mooie gezellige tijd! Was echt super.
Mariette en Moses, super bedankt voor alles wat jullie hebben gedaan.
Diep respect wat jullie hebben opgezet en wat jullie doen voor hanukkah en de circle of life!
Mijn Ghana avontuur eindigt over 3 uurtjes als ik in de lucht zit naar Nederland maar ik ga terug!

Liefs,

  • 02 April 2015 - 06:59

    Anouk:

    Hier nu traantjes om je mooie laatste blog.
    Het zit er op lieve Nicky maar wat heb je t allemaal knap gedaan!
    Nu naar huis, weer een achtbaan van emoties, maar ook daar ga jij je weg wel weer in vinden.
    Dankjewel voor al je positiviteit! Ik heb van je genoten!
    Het ga je goed mopsje!♡

  • 02 April 2015 - 20:13

    Lia Embrechts:

    Hoi Nicky. Wat is de tijd omgevlogen, ik heb genoten van je verslagen en met je meegeleefd bij je verdriet. Nu alweer op weg naar huis. Hoop je snel weer te zien .Groetjes Lia Embrechts.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Sunyani

Nicky

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1586
Totaal aantal bezoekers 6127

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 April 2015

2maanden Hanukkah

Landen bezocht: