2 dagen hanukkah - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Nicky Vereijken - WaarBenJij.nu 2 dagen hanukkah - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Nicky Vereijken - WaarBenJij.nu

2 dagen hanukkah

Blijf op de hoogte en volg Nicky

03 Februari 2015 | Ghana, Sunyani

Nou, daar zit ik dan alweer 2 dagen op hanukkah.
Zondag vloog ik vanaf Amsterdam naar accra.
Afscheid nemen blijft altijd lastig maar toen ik door de douane was, nam de spanning gelukkig ook af.
Na een hele fijne vlucht van 6 uur en 15 minuten kwam ik aan in accra.
Eerst even in een cameratje lachen of je geen ebola hebt, want ja Nederland is toch echt een risico land haha.
En dan door de douane, door mijn gebrekkig Engels werden ze een beetje boos omdat ik niet begreep dat ik mijn linker 4 vinger op een schermpje moest leggen.
Eenmaal buiten was het zoeken naar toontje, die mij zou komen ophalen.
Ik kon haar nergens vinden, bleek dat ze mij vergeten was.
Daar sta je dan tussen 100 ghanezen die allemaal willen helpen maar hier ook allemaal geld voor willen. Gelukkig was toontje er vrij snel, nog even wat gedronken met haar en toen lekker m'n bedje in.
De wekker ging alweer vroeg, om 5 uur want om half 10 vloog ik door naar sunyani.
Na een rommelige vlucht gelukkig veilig aangekomen.
Wat was ik blij om mariette te zien!
Eenmaal op hanukkah vlogen de kindjes me op m'n nek want ja ze willen allemaal aandacht.
Even gesprekje gehad om de regeltjes en zo door te nemen.
Fijn m'n koffer uitgepakt, de kaas en hagelslag eruit gehaald.
Toen even wat mee rond gekeken. Wat een indrukken zeg!
Veel stobber, rode zandweg en 40 graden.
Typisch Afrika.
Rond 4 uur kreeg mariette een telefoontje dat er 2 kinderen bij de kinderbescherming zaten die een verblijf nodig hadden.
Gelukkig mochten wij mee en hebben we een kindje van 1 en een kindje van 13 opgehaald die voorlopig even op hanukkah verblijven.
Heftig om bij die kinderen de angst in hun ogen te zien. Kan het me ook wel voorstellen als er ineens 6 blanke rond om je heen staan.
Gelukkig waren ze op hanukkah al vrij snel gewend.
Savonds hebben we lekkere nasi gegeten en toen ben ik optijd te bed gegaan.

Vanmorgen ging de wekker ( lees; de haan) rond half 6, ja dan worden dus ook de kinderen wakker en slaap je dus niet meer.
Vanmiddag met Pam even een kaartje voor in mijn telefoon gehaald waardoor ik nu ook internet heb, erg fijn!

Vanmiddag hebben we nog afscheid van 2 andere vrijwilligers en dan vanavond gaan we bij mariette thuis eten.

Veel groetjes uit het zonnige Ghana.
Liefs,

  • 03 Februari 2015 - 16:17

    Lia Embrechts:

    Hoi Nicky, Fijn dat je goed aangekomen bent en wat een indrukken heb je al gekregen in die korte tijd.
    Hoop regelmatig iets van je te horen.Ik ga je in ieder geval volgen Succes daar.

  • 03 Februari 2015 - 16:25

    Henk Vereijken:

    mooi geschreven geniet ervan
    grtjs


  • 03 Februari 2015 - 19:12

    Anita Kuijken:

    Hey Nicky,
    Dapper van je! Hoop dat je echt een fijne tijd zult hebben daar!
    Groetjes,Anita

  • 03 Februari 2015 - 22:22

    Petra:

    Hallo Nicky, fijn om daar zo´n goede start te maken en geweldig dat ik je zo kan blijven volgen, geniet ervan meisje ik blijf je volgen, ik ben trots op je, liefs Petra

  • 08 Februari 2015 - 07:37

    Hetty:

    Nicky ik ben super trots op je, geniet van deze geweldige ervaring!
    Liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Sunyani

Nicky

Actief sinds 04 Jan. 2015
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 6124

Voorgaande reizen:

01 Februari 2015 - 01 April 2015

2maanden Hanukkah

Landen bezocht: